Friday, December 27, 2013

Di mana kedai yang jual kain, beads dan lace murah?

Assalamualaikum semua.
Hari ni tinggal 34 hari lagi sebelum majlis. Harapannya sempat lah siapkan door gift yang berlambak itu. Buat sendirian ini lah padahnya. Haha.

Okay beberapa bulan lepas aku telah membeli kain untuk buat baju nikah dan sanding. Tapi harap maaf baju ku tidak boleh dipublish sehingga waktu terdekat kelak. Ecewah.

Okay mula2 kalau kita berada di Malaysia of cause tempat utama yang kita pergi adalah Jalan TAR dan Shah Alam. Mungkin ada yang ke Nilai tapi kat sana lebih kepada door gift tu cerita selanjutnya nanti.
Macam aku aku memilih Jalan TAR. Sebab lebih banyak pilihan. Kalau Shah Alam mungkin ada PKNS ataupun Plaza Alam Sentral yang ada Nagoya. Atau seksyen 7 ada Jakel dan Gulati's.

Tapi kalau Jalan TAR ada macam2. Umpamanya aku dulu sebelum pergi dok research mana tempat lace murah. Tapi kebanyakan orang cakap Kedai Reben murah bila aku pergi sana mahal jugak lah. So jangan percaya. Antara kedai lace yang murah di Jalan TAR adalah di Semua House. Kalau turun masuk pintu utama turun bawah nama kedai dia Sin Yin. Selain border lace per meter dari beberapa ringgit ke rm30, ada jual bermacam kelengkapan perkahwinan dari door gift ke beads. Kalau nak beads yang jahit boleh beli di sini dengan harga serendah RM 2.40 sepeket yang ada 10 bijik. Batu dia taklah nampak murahan. Atau naik ke tingkat atas U5 yang mana ada bermacam2 door gift dan Paper bag. Boleh juling. Ini antara kedai yang murah bagi aku, tapi barang tip top.

Sebab sebelum ni aku pergi Nilai tapi still mahal, pergi Fah Lean pun mahal jugak tipu je cakap harga discount 70%.

Okay selain border lace kalau nak cari yang lace penuh kalau berkemampuan Jakel tempat tujuan anda. Kalau tak mampu macam saya boleh pergi ke Madras depan dengan Semua House. Dia kat pintu masuk je. Bermacam2 lace penuh ada bermula dari RM 19.90 semeter sehingga RM 59.90.

Aku beli yang RM 39.90 semeter tu pun da ada beads tampal bagai. Murah kan? Tapi tak boleh tunjuk t korang tahu warna baju aku.

Kalau nak cari kain yang murah tapi berbaloi boleh menuju ke Kamdar. Kain chiffon dia semurah RM 5 semeter warna macam2 okay. Lining dia semurah RM 2. So kenapa bayar lebih?

Selain itu lace dia pun mengundang kesabaran harganya lebih2 lagi hujung2 tahun ni banyak sale. Harganya serendah RM14.90 semeter hingga yang ada 3d flower dalam RM 69.90 semeter. Sangat murah. Cuma mungkin kena pilih betul2 sebab kadang2 tak jumpa warna idaman.

Macam aku last2 warna aku nak ada kat Gulati's terpaksa bayar lebih. :(
Okay lah selamat mencari kedai murah.


gambar sekadar hiasan.

Bye.

No comments:

Post a Comment