Saturday, October 11, 2014

Review : Stila Art Signature Set


Masa beli barang hantaran nikah untuk pihak aku, suami aku yang beli sendiri. Sebabnya masa tu aku dah kat Sabah urus persiapan majlis kat sini. Aku ada berkenan dengan satu set BareMineral ni kira lengkap lah semua ada untuk trial kit tapi sebab masa tu Sephora buat sale time Christmas suami aku beli dah nak dekat CNY so dah habis lah set tu.

Aku pun dah nada-nada kecewa. Yela tak ada kat sana so tak dapat nak usya mana yang aku nak, suami aku mana reti. So dia pun tangkap gambar sambil tanya pekerja Sephora tu mana produk yang okay. Last-last masa tu cuma ada set Stila ni yang tengah promotion dan berbaloi.

Dia ada 4 palettes of eye shadow, one lip gloss/cream blusher, one brush eye shadow applicator, one black pencil twist eyeliner dan one lip stick matte. Dia ada bagi 1 manual untuk pengunaan eye shadow. Dan kotak kayu yang ada lock tu untuk simpan semuanya.

Yang sedihnya lipgloss/cream blusher tu hilang. Aku tak tahu ia dicuri ke atau aku hilangkan. Tapi memang aku simpan dalam beg je, aku tak tahu siapa amik dahlah baru guna 2,3 kali banyak lagi. :( Yang paling aku suka eyeliner dia sebab pekat dan tak mudah hilang sampailah kita hilangkan guna make up remover. And the lip stick matte tu sangat best kalau pakai tahan lama dan tak terlekat dekat gelas or straw kalau minum. Yang penting kena tunggu dia kering which is tak sampai dua minit.

Cuma eye shadow and the brush macam tak berapa berkenan dihati. Sebabnya bila guna berus tu eye shadow tak lekat dekat berus dan tak adalah dekat mata melainkan guna jari. Tapi sebab dia jenis yang serbuk so bersepah sikit lah. Tak berapa suka.




Stila Cosmetics is an American cosmetics company founded in 1994 by makeup artist Jeanine Lobell. The name Stila (pronounced STEE-la) was derived from the Italian word "stilare," which can mean "to pen". Stila's official website is quoted as saying that they chose that name because they believe "every woman’s makeup should be as individual as her own signature". Jeanine Lobell writes on her blog that, "We kind of just made up the name, ‘Stila.’ It sounds sort of like stil in Swedish, which means style." Lobell grew up in Sweden.
Estée Lauder Companies bought Stila in 1999 and sold it to Sun Capital Partners, Inc in the spring of 2006. In 2009, Stila became a Lynn Tilton company when it was sold to the private equity fund Patriarch Partners, LLC.

And the price is RM 120 for the set.

Bye.

No comments:

Post a Comment