Thursday, December 25, 2014

Perihal Jantina Baby.

Soalan ni agak famous ditanyakan kepada aku. Almaklumlah anak pertama. Tapi terus terang disebabkan aku check-up dekat Klinik Kesihatan Ibu dan Anak, nurse macam tak galakkan tahu jantina.

Nurse siap cakap dekat aku, tak payah lah tahu barulah surprise. Yelah bila ada time kena scan dengan doktor pun dia hanya akan bagitahu jantina kalau dia nampak. Kalau tak dia cuma akan bagitahu baby sempurna ke tak, kedudukan uri normal ke tak, degupan jantung dan saiz/berat baby.

So memandangkan last check up aku untuk minggu ke-28, aku ada sesi scan dengan doktor tapi tetaplah tak nampak jantina tu. Even aku dah tanya. Sebelum ni aku scan dekat swasta masa minggu ke-16 pun tak nampak. Dia tak nak tunjuk.

So petang lepas check-up tu lepas dari Mid Valley aku pergi lah Klinik Mesra yang aku pernah pergi sebelum ni. Dengan harapan yang tinggi tau. Aku nak lah tahu jantina dia sebab aku ni dahlah nak beli pink-pink kang sebenarnya blue.

Klinik Mesra
2D scan (biasa) : RM 25.00

Tapi jawapan dia tetap hampeh. Baby aku memang nak rahsiakan. Sebabnya dia kepit kaki dia tak nak buka walau sedikit. Kalau tak bukan main menendang bagai. Time nak scan kepit pulak ye. Disebabkan aku dah letih perut kena scan banyak kali tetap tak nampak harapan makanya tak tahu lah jantina baby itu.

Laki aku cakap maybe dia nak rahsia nak surprise, tak payah tahu lah kan. Tapi aku antara dua nak tahu dengan redha. Hurm. Tak pe kita try pujuk buat 4D scan pulak. Sempat lagi ni sebelum minggu ke-30.

Bye.

No comments:

Post a Comment