Wednesday, June 8, 2011

Ni jiao shenme mingzi?

hyi semua bertemu lagi kita dalam rancangan bual bicara dari hati ke hati. hari ini kita akan membincangkan tentang isu bahasa ketiga. okay untuk makluman semua bahasa pertama kita di Malaysia adalah bahasa melayu, bahasa kedua ialah bahasa inggeris dan bahasa ketiga boleh jadi apa sahaja. tapi saya telah memilih bahasa mandarin.

haha. gila daa aku ni. aku saja ja maklumlah sudah lama tak mengasah bahasa mandarin basic aku. sudah lama dilupakan. owh da lah susah bebeno nak memahaminya aku dah macam menghafal je kekdahnya. kalau tengok cita bahasa mandarin comform lambat tangkap. terkedek2 katanya.

owh. aku sudah berjaya mendaftar muet untuk sessi october 2011. hopefully everything got to be okayy yoo. aku jugak sudah memperolehi kerja semperna cuti sekolah ini. wah, lawak jew panggil cuti sekolah. walaupun gajinya biasa sahaja tapi tidak mengapa aku cuma ingin menambah pengalaman. kalau tiada halangan minggu depan aku start lah kot. Monday to Saturday lah pula. malas bebeno bunyinya. haha. kuatkan semangat jelah.

Bye.

No comments:

Post a Comment