Tuesday, January 6, 2015

Hello 2015 from Bukit Tinggi.

Actually, dalam bucketlist aku ada banyak tempat lagi nak round, dalam Malaysia sebelum keluar Malaysia. Antaranya Bukit Tinggi. Aku nak pergi Terengganu tapi kan sekarang musim tengkujuh dan banjir pulak so memang cari masalah pulak kan?

Memandangkan cuti panjang, which is 4 hari. Hewhewhew. Aku sambung jadi 5. Maka kita pujuk lah suami nak bawak jalan-jalan. Bapak aku pun datang secara mengejut so angkut dia sekali.

Here we go : Bukit Tinggi, Pahang.


Ni lah tempat iklan "awak memang cantik dari kecil ke?" Ada banyak area dalam sini untuk dilawati dengan bayaran RM 12.00 satu kepala. Antaranya :

Colmar Tropicale Berjaya.
Japanese Garden.
Rabbit Park.
Adventure Park.

Tapi kami pergi Colamar Tropicale Berjaya sahaja, kerana nak pergi Japanese Garden perlu menaiki beratus anak tangga yang curam (drama queen). Aku memang lah tak larat mengandung ni naik tangga. Kau gila?

Walaupun sedih tak dapat tengok Zen garden dan minum green tea tapi tak apa kita jalan-jalan naik bus persiaran pusing kawasan.


Mereka yang mengandung.


Suami ku dengan kuda peliharaannya.


Sesuka hati je panjat sini.



Dalam bus persiaran yang akan bawak pusing kat dalam ni. Padahal kami dah pusing dulu baru parked.

Best sangat tu tak lah tapi seronok sebab sejuk fefeling overseas. Lepas tu boleh gambar banyak-banyak. Beli popcorn dengan fridge magnet je yang mampu. Sob sob.

Ok bye.

Welcome 2015.

No comments:

Post a Comment