Thursday, September 29, 2011

Shop till drop.

Okay bagi yang sedia maklum, aku peminjam PTPTPU.
Tapi unfortunetly , aku dapat PT paling lambat dari semua makhluk UITM.
Sedih. :')
But, aku sudah dapat PT hak milik ak on 27th September lepas.
So, i can't stop myself from buying thing that have stated on my list.
Okay, memang aku buat list pun benda apa nak beli.
Mula2 buat list yang penting dulu, barang2 keperluan diri.
Kalau tak ada boleh hilang pedoman. :)
Lepas itu, list untuk kecantikan dan keyakinan diri.
Barulah benda2 remeh temeh.
Tapi selalunya aku bila nak beli benda penting selalu missed.
Terbeli benda tak penting. Haha.
Okay, bukan nak cerita yang itu.
Memandangkan aku ada duit sedikit sekarang, aku kena berjimat cermat.
Setelah ditolak semua benda yang perlu dibayar; sewa rumah, broadband, bil api air, hutang piutang.
Aku sudah boleh diistiharkan muflis. Yeah!
So lepas ni, kalau aku nak beli barang even penting sekalipun aku terpaksa pejam sebelah mata dan beli tanpa fikir panjang.
Bagi mengelakkan aku rasa bersalah di kemudian hari.
Selain itu, aku juga akan tidak menengok baki dan jumlah duit semasa.
Cek harga setiap barang yang dibeli untuk mengelakkan kesalahan harga.
Dan pelbagai pertahanan diri yang lain.
Owh i feel so guilty towards me.
Please, please, please someone give me some money. :(.


Bye.

No comments:

Post a Comment