Monday, September 29, 2014

Barang baik bulan ini.

Aku rasa ini kali ke-4 aku membeli-belah online menggunakan website LAZADA. Untuk bulan ni aku beli dua barang dulu. Sebab budget bulan ni tak berapa banyak. Kena beli barang baby lagi. Dengan shopping untuk diri sendiri pun belum lagi.

1. Kipas meja

Sebenarnya benda ni agak penting tapi yelah baru kahwin banyak belanja so benda ni jadi tak penting pulak. Sebenarnya rumah kami setiap bilik ada aircond tapi sebab ada yang rosak dan belum service so agak panas lah 1 bilik ni kalau tetamu datang. Dan yang bilik aircond ni pulak agak mahal letrik sebab aircond dia kan jenis bukan inverter. Nak tak nak kena beli dua kipas tapi sebab kena beli sikit-sikit kita beli satu dulu.


Memandangkan sebelum ni pernah beli jenama Elba so aku cuba beli lagi jenama ni untuk benda lain. Yang ni harga dia RM73 lepas discount. So okaylah kan?

2. Kipas untuk meja komputer

Aku ni sebenarnya dah lama nak buat area workstation sendiri dekat rumah tapi asyik habis je meja computer yang aku nak kat Ikea tu so aku terpaksa beli accessories dulu. Hurm. Entah bila nak tercapai. Memandangkan area aku nak letak PC tu agak panas, aku pun tak nak beli kipas besar macam di atas. Buruk pulak kan untuk connection living room and dining room so aku beli yang kecik je.


Yang ni je yang mini fan with usb. Haha. Tak tahu lah tahan berapa lama sebab tak ada jenama harga pun RM20 je lepas discount.

p/s : Hari ni nak shopping Ikea sebab esok cuti nak buat monthly baby check up.

Post ni untuk suka-suka aku je kalau rasa cam tak berbaloi baca cam entah apa-apa jangan lah baca okeng.

Have a nice day.

Bye.

No comments:

Post a Comment