Friday, September 19, 2014

First younger sister.

Entah kenapa aku benci tukang make up aku yang untuk sanding ni. 


Okay aku nak cerita tentang adik aku yang perempuan ni. Nama dia Nur Attina. Dia bawah aku dan muda aku tiga tahun. Kalau nak kata rapat tu tidak lah sangat sebab kami selalu bergaduh. Dari kecik memang akan bergaduh je. Kalau dah besar apatah lagi. Pernah tak bertegur berbulan-bulan. Memang bergaduh macam nak putus saudara. :p

Mak aku pun dah tak boleh cakap apa lagi. Memang benci je rasa nak tengok muka masing-masing siap sindir-sindir lagi. So umur dia ni 22 tahun. Sekarang belajar dekat UMS, Sabah tahun akhir. Ambil bidang Geology. Aku rasa dia tengah praktikal. Dia ni memang kurus dari dulu. Dulu aku lebih kurang dia tapi dah bertambah usia bertambah lah berat tapi dia makin berkurang. Semuanya sebab dia tak makan sayur dan buah. Karnivor eh? haha.

Dia ada allergic matahari masa kecil. Pernah dia berjemur ikut perbarisan dia punya mata jadi bengkak sama rata dengan pipi tu paling lawak lah masa tu. Aku rasa berat dia sekarang 30++kg dengan tinggi lebih kurang aku. Dia jenis tak kan mengalah, sentiasa nak menang dan betul, agak cerewet kalau memilih barang.

Dia ni jenis peramah dengan kawan-kawan dia tapi kalau dengan kitorang dia lebih suka main handphone dengan sindiran. Haha. Aku pelik sebab kawan dia kebanyakan dia anak TYT dan kaya-kaya. So dia pun terpengaruh lah dengan kehidupan itu. Suka makan tempat jenama, baju jenama, melancong tempat orang kaya, barang-barang jenama, dan tak nak makan gerai or beli baju dekat TS. Susah jugak nak bawak dia jalan kan. Masa kecil dulu dia okay semua pun dia boleh guna.

Nasiblah bf dia dah kerja dan kaya. Kalau tak tak dapek nak menolong. Tujuan aku bercerita ni saja nak bercerita perihal adik-beradik aku untuk dijadikan memori terindah. Masa kecil kitorang pernah rapat sekejap tapi bila dah masing-masing dewasa masa banyak mencorakkan perangai masing-masing. Sekarang kami dah okay tapi tak serapat dulu. Yang penting tak gaduh dah, kan?

Bye.

No comments:

Post a Comment