Friday, March 30, 2012

Salam Jumaat

Dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu. Surah al Baqarah:216

Aku sudah mengetahui serba sedikit kebenaran.
Manusia yang suka berputar belit ada di mana2.
Baik di depan belum menjamin baik di belakang.
Tidak mengapa, balasan akan muncul jugak.
Kepada kau, aku sudah tahu yang kau selalu menelefon ke rumah BF aku.
Tanpa alasan semata2 ingin bercakap dengan dia.
Pada aku, kau cakap buat apa nak cari dia.
Aku yang putuskan dia.
Tak akan menjilat ludah sendiri.
Tapi kau termakan kata sendiri.
Baguslah, aku tidak marah cuma kasihankan kau.
Rendahnya martabat kau.
Dan kepada kau yang suka memaki.
Yang merasa zaman remaja adalah segalanya.
Berubahlah untuk kebaikan kau.
Tidak ada yang dapat menjamin kita akan hidup lama.
Kata2 ini untuk diri aku juga.

Bye.

No comments:

Post a Comment