Saturday, June 21, 2014

Sinar Mustika

Ni gambar pelamin yang aku nak untuk nikah ni.Majlis nikah aku pada 31hb Januari 2014 diadakan di Dewan Sinar Mustika, Putatan. Memandangkan alamat aku Kota Kinabalu jadi aku kena buat tempat yang dekat dengan rumah. Sebetulnya aku nak buat dekat masjid office bapak aku, masjid baru. Tapi kena buat surat sebab tu sudah masuk daerah Putatan. Kena booked ustaz lain. Dan nak dijadikan cerita aku buat dalam borang nikah tu Masj aku adalah Masjid Putatan.

Masjid Putatan dalam proses pembinaan masa tu. Jadi tak dapat buat dekat situ yang paling dekat adalah dewan itu. So nak tak nak terpaksa lah buat situ. Harga sewa dewan termasuk hi-tea tak silap aku dalam RM 1500 ++. Aku memang nak buat dekat rumah tapi rumah aku mempunyai masalah parking dan ruang pun tak melayakkan untuk memuatkan 100++ orang tetamu.

Ni contoh pelamin yang aku nak untuk nikah.

Pelamin ni budget dalam RM 1500 termasuk inai. Ni mak aku sponsor kan. Orang yang sama jugak buatkan hantaran aku nak bagi pihak lelaki aku tak ingat harga tu termasuk hantaran ke tidak. Nanti aku pastikan tapi aku rasa termasuk. Aku memang siap buat list damage untuk persiapan kahwin dari sekecil- kecil kasut sampai lah sebesar-besar pelamin, semuanya dalam diary aku.

Sesi menyarung cincin. Persalinan nikah.

Cousins.

Family dengan tema putih.


Family in law.

Dinner dan majlis merenjis. Persalinan kedua.

Aku syorkan berinai tu buat sebelum nikah sebabnya memang lama, takut tak mengikut jadual jadi bagi mengelakkan majlis tidak berjalan lancar elok buat sehari sebelum nikah. Aku bersyukur sangat sebab buat sehari sebelum nikah sebab dia nak ukir-ukir tu memang lama dengan juru inai lambat datang, mengandung lagi kena tunggu dia take time dengan nak inai aku dan suami. Ini dulu buat masa ini.

Bye.

No comments:

Post a Comment