Sunday, June 22, 2014

Tempat yang wajib pergi lepas kahwin.

Semalam serious panas yang teramat, siap gaduh-gaduh dengan suami. Salahkan dia sebab panas, padahal bukan salah dia pun. Sebenarnya tak puas hati dia dapat tidur nyenyak yang aku ni dah 20kali berkalih tak dapat tidur balik. Cemburu weyh. Terbangun sebab haus gila. Suami pun rasa bersalah pergi tandas amik air basahkan muka aku. Haha.

Okay post kali ni nak cerita tentang tempat yang aku akan pergi sejak-sejak jadi isteri ni. Antaranya :


Tempat ni untuk beli barang-barang rumah yang basic.

Tempat ni untuk beli hiasan yang murah.

Tempat ni pulak untuk beli perabot.

Tahun ni struggle sikit sebab berusaha nak penuhkan rumah dengan perabot dan barang elektrik. Patut sebelum kahwin kena beli siap-siap tapi apakan daya persiapan kahwin pun dah beribu-ribu habis. Antara kesemua tempat suami aku boleh bawak ke Daiso je sebabnya dia tak suka Ikea sebab ramai orang bersesak-sesak, Kaison pulak jauh dari rumah. Dia memang malas nak bawak aku tempat jauh-jauh, ramai-ramai siap bergaduh merajuk belum tentu sampai. Haha.

Tapi akan ku paksa bila gaji nanti. Senarai dah panjang ongkosnya je tak cukup. Aku siap buat list untuk Ikea sekali dengan harga dan plan. Semangat itu perlu. Dan sekarang niat nak cat dulu, ke nanti je sebab raya pun bukan kat rumah. Ntahlah. Yang penting nak tukar pintu.

Bye.

No comments:

Post a Comment