Monday, June 30, 2014

5th Anniversary.

Alhamdulillah hari ni 30hb June 2014 adalah tahun yang ke 5 hubungan kami. Pahit getir selama 5 tahun hubungan terbalas apabila kami selamat diijabkabulkan pada 31hb Januari 2014. Sekarang usia perkahwinan kami genap 5bulan. Walaupun belum ada tanda akan mendapat baby tapi kami enjoy hidup berdua bersama Blackey ( Browney dah pergi dulu ).

Persetankan apa orang nak tanya dan carut pasal kau. Yang penting korang bahagia. Mendapat anak bukanlah perlumbaan atau medal untuk menunjukkan sesuatu hubungan itu bahagia. Take it easy. Rezekikan lain-lain. Kami tidak merancang, tidak juga menidakkan atau menunggu-nunggu. Kami selesa dengan menyerahkan kepada rezeki Allah nak bagi bila. Mungkin tahun ni, atau mungkin tahun depan. ( More time for honeymoon ).

Okaylah tak nak post sedih-sedih atau carut-carut Ramadhan yang mulia ini. Adat manusia suka bertanya apa yang menjadi kerja Tuhan. Bila? Kenapa? Aku tak sabar nak tunggu balik kerja nak celebrate anniversary. Hik hik. 

p/s : Berjaya pujuk nak pergi Mid Valley, tapi nak berbuka kat mana?

Aku nak sushi king.

Tapi ni macam menarik.

Selalu macam tu suruh aku buat keputusan. Tapi mana-mana pun mesti nak kena call booked dulu. Maklumlah puasa ni mesti ramai orang. Setelah aku berjaya pujuk suami nak pergi Mid Valley sebab semalam pergi Alamanda, tapi casing ipad mini dekat Berskha tak ada, adapun ipad biasa. Boleh pulak barang setiap outlet tak sama katanya. 

Aku kena puaskan hati ini sebab aku dah list memang nak tukar casing yang dah bertahun itu gaji ni. Tak tidur malam kang. Walaupun suami bising ku tahankan jugak ( dia bising sebab semata nak pergi Mid Valley untuk casing sebijik ). Mak tak kisah. Nasib ada alasan anniversary. Haha.

Bye.


No comments:

Post a Comment