Thursday, June 26, 2014

Honeymoon Part 2

Sambungan.

Hari kedua kami pergi ke Trans Bandung dan Pasar Baru. Lepas dari Pasar Baru kami pulang ke hotel untuk berjalan di sekitar hotel yang kami tak sempat habis pusing hari sebelumnya. Sebenarnya ada peristiwa yang tak dapat diceritakan berlaku. So itu untuk kenangan kami lah ye.

Ni antara barangan yang dibeli di hari pertama. Kebanyakannya adalah buah tangan untuk keluarga.

Ini pulak untuk diri sendiri. Aku banyak beli dekat The Heritage dan Cascade.

Sementara menunggu Blue Bird.

Inilah Cascade.

Sebenarnya percutian ni kami banyak shopping untuk family terdekat yang banyak menolong kami menguruskan majlis kahwin. Serious cakap suami aku tak shopping apa pun untuk diri dia. Kesian. Tak ada yang berkenan dihati. Hari ketiga kami check out hotel dan bergerak ke Cihampelas. Sebenarnya aku nak pergi ke Rumah Mode tapi Mizi cakap sama je outlet tu dengan yang kami pergi sebelum ni.

All the Things She Needs, Cihampelas Walk.

Lunch celebrate our 1st monthsary. :)

Antara barang yang dibeli hari ketiga.

Lepas dari Cihampelas kami ambil bus untuk ke Jakarta semula. Perjalanan lebih cepat dari hari kami pergi tu. Tapi tetaplah kami sampai malam ke Jakarta. Kami buat keputusan untuk ke Mangga Dua. Kami tidur di Amaris Hotel, dinner dalam bilik sahaja sebabnya kami sampai kebanyakkan kedai dah hampir tutup.

Pagi sebelum ke airport.

Keesokkannya, hari keempat selepas sarapan di hotel, kami buat keputusan untuk berjalan di sekitar hotel dan pergi ke WTC Mangga Dua. Tapi malangnya tak banyak lagi kedai yang buka. Tapi sempatlah shopping terakhir sebelum bersiap ke airport. Walaupun aku tengok dari peta jarak dari sini ke bendara dekat tapi mengamil masa sejam jugak untuk sampai. Nasiblah kami sampai on time.

Last gambar sebelum balik.

Mizi sempat shopping habiskan rupiah dekat airport, aku pulak beli hiasan rumah saja yang aku cari di Bandung nan hado. Itu je lah cerita honeymoon kami tak seromantik orang lain tapi bagi aku banyak memori. Mungkin nak repeat honeymoon yang kedua kalau belum ada baby lagi. Hehe.

p/s : kenapa ada minah ni selalu sentap dengan tweet aku, dia ingat semua tweet aku tuju kat dia lah?