Monday, December 27, 2010

perubahan dulu dan sekarang.

teringat zaman mula2 pakai komputer dulu. ala yang masa kepala komputer sama besar dengan peti ais tu. masa aku mula2 belajar ber'internet' bagai. kann??
mula2 sekali tentunya buat e-mail. waktu tu aku buat e-mail msn sebab dulu2 gila nak chat guna msn messanger. segala orang dimuka bumi ini nak di chat. ada yang elok perangai ada yang gatal nak mampus.
waktu tu zaman poyo2 lah zaman kebudak-budakan, nick name pun mengarut.
pas tu mula pula belajar main friendster. zaman aku tu setiap orang wajib ada akaun frienster kalau dah masuk umur 16tahun. haha.
kira masa zaman tu friendster sama popular macam facebook lah.
siapa tak ada friendster kira kuno lah. sekarang siapa main friendster lagi kira kena gelak lah.
lepas sekolah aku mula berjinak2 dengan myspace pula.
waktu tulah mula buat email yahoo. sebab nak yahoo messanger sangat kan.
tapi tak ramai friend pun aku malas nak kumpul. main pun jarang.
sudah masuk uitm baru aku mula buat facebook pula. tapi conform lah facebook waktu tu tak popular lagi macam sekarang. kat malaysia lah negara luar dah macam fenomena.
dari situ mula buat blog and buat form spring. tidak lupa juga kepada tagged.
mak jumpa ramai jejaka gila seks kat sana uolls.
tapi tak lah aktif sangat aku ni bukan lah gila it nokks.
sejak berkecimpung dalam dunia facebook dari mula2 asyik nak komen kat wall post saja. dari yang kenal ke tak kenal.
pastu nak main tagged gambar bagai. dulu mak peramah. gambar orang mak suka komen. gambar mak pun mak tagged kat orang supaya kena komen.
gila popular tak? kau berani buat macam tu sekarang. mak tak sanggup takut kena caras. cam tu je dapat caci maki berbakul2. kau mampu??
bila baca balik komen2 lama rasa nak gelak pun ada, malu pun ada. haha. tapi mak da dewasa sekarang perangai pun dah lain.


apa2 pun aku nak ucapkan selamat tahun baru 2011 ye kawan2.


Bye.

No comments:

Post a Comment