Thursday, December 23, 2010

tron legacy

aku tak pasti dari mana pengaruhnya tapi aku cukup suka tengok cerita2 sains fiksyen.
buat aku berfikir, kagum dan rasa teruja. ala2 macam budak2 dapat permainan baru lah kan??
gila gempak nak buat costume dan set filem 2.
mesti orang yang buat tu jenis yang berfikir ke depan dan berkerja keras.
aku memang salutelah.

macam cerita ni, dia tentang seorang budak dan ayahnya. ayahnya pembuat game terkenal. ada arcade ada syarikat.
1 hari bersama2 kawan dia ayah dia dapat selesaikan satu penyelesaian sains dan jumpa satu keajaiban.
ayah dia bagitau anak dia and nak bawa anak dia tengok nanti.
tiba2 ayah dia hilang tanpa berita. ghaib macam tu jela.
anak dia pun sedih lah sangat2 ayah dia dah janji nak balik and bawa dia pergi arcade dan tunjukkan dia sesuatu.
sampailah 20 tahun kemudian. masih tak tau ayah dia kat mana.anak dia ni waris syarikat encom. pemegang syer terbanyak lah.
tapi dia tak nak jaga syarikat tu, dia bagi kat kawan baik ayah dia handle.
satu hari dia dapat message dari ayah dia suh dia pergi ke arcade. bayangkan ayah dia dah 20tahun hilang tiba2 kelui dia nak jumpa.
dia tak percayalah kan. tapi dia pergi juga sebab kawan ayah dia paksa siap bagi kunci.

tu jelah yang aku boleh cerita yang selebihnya tengok lah sendiri k? haha. cerita ni berkaitan dengan grid and logarithma. tapi tak mention sangat pun.
tapi serius visual dengan 3d dia gempak. disney i lap u la.

Bye.

No comments:

Post a Comment