Sunday, December 19, 2010

saya tak berpura2

okay, aku nak tanya apakah yang dimaksudkan dengan cakap tak serupa bikin?
ada clue tak?
in my opinion dorang ini memang wujud disekeliling kita sama ada kita perasan @ tak.
ciri2 yang paling menonjol ialah mereka sangat perasan diri mereka baik dan disanjung.
tetapi yang pelik mereka2 ini akan berasa sangat tergugat dan beranggapan yang orang di sekeliling mereka suka mengutuk mereka dan bercakap tentang diri mereka.
lebih ringkas mereka ingat diri mereka popular sampai semua orang wajib mengata tentang dorang.
mungkin mereka rasa orang lain itu tiada kerja penting untuk dibuat melainkan mengutuk mereka.
padahal mungkin orang lain itu sedang bercakap tentang orang lain juga tapi memandangkan mereka mempunyai sensitiviti dalam diri yang tinggi jadi mereka sangat peka dengan persekitaran mereka.
apa yang dapat aku rumuskan tentang orang yang cakap tak serupa bikin ini adalah bila mereka sedar yang orang lain mengata mereka, mereka membuat keputusan untuk memekakkan telinga di depan orang itu mungkin sebab mereka ayam mati atau bahasa lembut dayus, takut untuk mempertahankan diri di depan orang itu.
tapi apabila orang itu telah berlalu mulalah mereka mengata orang itu macam2. waktu itu menyerlah semua perangai azali mereka. faham tak? maksudnya depan orang tu dorang berlagak baik tak nak komen apa yang orang tu kutuk tentang dorang, tak nak tambah dosalah, tak nak kotorkan wall lah tapi bila ada peluang je dorang tanpa henti2 macam pantat ayam mengutuk2 orang terbabit. tapi dorang berani cakap belakang jelah. ala macam kentut dalam kain giteww.

rasanya anda kenal tak spesies manusia macam ini??

Bye.

No comments:

Post a Comment