Wednesday, December 16, 2009

Bila aku nak dewasa?

Aku ingat lagi dulu, waktu aku kecil-kecil aku sangat minat dengan kartun Pink Panther. Kartun bisu. Aku pun tak tau kenapa tapi yang pasti bukan sebab warnanya (aku tak minat pink okay). Aku siap beli patungnya lagi. Lagi aku ingat aku suka dengan kartun Ninja Turtle. Ini memang favorite, aku siap minta beli beg, buku warna dan warna Ninja Turtle. Aku boleh duduk diam-diam tanpa bergerak (kelip matapun sikit-sikit je) dalam setengah jam. Memang kipas susah mati lah. Tapi itu dulu masa aku umur 3, 4 tahun. Sekarang ni mungkin aku da bosan tengok benda-benda tu lagi.

Selepas kartun-kartun tu, aku rasa banyak lagi kartun yang aku suka tengok contohnya Thunder Cat, Transformer, Baja Hitam, Power Rangers, Barney and friends, Dragon Balls, Doreamon. Sekadar yang aku ingat lah. Tapi bila da besar-besar ni aku masih tengok kartun gak tapi bersesuaian dengan usia la macam kartun Spongebob(aku siap gaduh dengan adik aku lagi, dia nak tengok cerita lain tapi aku nak tengok tu), Crayon Shin Chan, dan filem-filem kartun yang ditayangkan di panggung. Memang best, sebab biasanya kalau kartun ni mesti nak tarik minat budak-budak so macam-macam aksi ada pengajaran pun banyak. Cuma aku tak setuju kartun ganas jadi tontonan budak-budak sebab dorang mudah terpengaruh. Macam adik aku dia banyak belajar mengeja dan berbahasa English dari kartun. So itu untuk efect yang baguslah kalau tak bagus?

Yang pasti selain kartun aku still suka makan keropok, gula-gula, coklat dan ais krim. Time makan langsung tak takut gemuk. Tak percaya tanya dia.

Bye.

No comments:

Post a Comment