Monday, February 27, 2012

Boyfriend 3

Nak dipendekkan cerita, cewaah ayat power jugak aku bagi. Hahaha.
Lepas aku sampai KL aku duduk rumah cousin aku dekat Ampang.
Then sehari sebelum aku start kerja Mizie ajak aku jumpa.
Walaupun aku rasa dia tak tahu rumah aku mana, dia dapat jugak jumpa rumah itu.
Terror wa cakap lu. Haha.
Seingat aku waktu itu dia datang dengan Amar naik Citra.
Kami pergi kat kampung Jenderam makan durian.
Aku tak banyak cakap sebab akukan wanita pemalu. Ceaaa.
Dari situ aku kenal kak June dengan Mak Ngah.
Bestlah jugak makan durian, pergi kebun.
Tapi aku kejap saja sebab aku takut nanti cousin aku cakap apa pulakan. Akukan baru. Lagipun I baik uolss.
Waktu ni I memang sopan, tawaduk dan baik budi pekerti. *Percayalah ini bukan cubaan*
Dalam pukul 7 malam aku sudah sampai rumah.
Terus dia message aku.
" Macam mana pergi kampung? Dapat lepaskan gian makan durian? Sorry I tak belikan coklat, tak sempat. Next time okay."
Lepas itu aku start lah practical.
Then dia selalu jugak datang office aku hantar documentlah apalah.
Padahal U rindu I kan? Kan?
Satu hari dia ajak aku makan, dekat dengan museum islam tak silap aku. Lunch hour.
Masa ni rambut dia kerinting. I don't like sangat.
Dia amik aku dekat office pakai Ninja.
Itulah first time kitorang keluar berdua.
Sebabnya sepatutnya dia nak aku belanja makan McD kalau aku berjaya dapat tempat practical yang dia bagi tu.
Tapi disebabkan dia nak bersikap gentleman dia tak kasi aku belanja dia. Dia yang belanja aku.
Kami makan ikan bakar, katanya sedap. Tapi tak makan berdua masa itu ada kawan dia sekali. Budak motor rasanya.
Masa ni tak couple lagi tapi dah rapatlah. Aku masih belum putus dengan ex aku sebab aku tak sampai hati even aku macam sudah tawar hati dengan dia.
Aku bagitau Mizie cerita sebenar. Waktu nak mengorat aku dia sangat poyo okay. Ayat nak semanis kurma itu saja. Menci I suka buat I tergoda dan tercurang dengan ex. Minta maaf ex, i tak sengaja.
Mizie cakap, " U rasa dia boleh buat u bahagia ke? Dia boleh sayang U macam I sayang U? I tak paksa tapi U pilih lah yang terbaik untuk U. I  nak bersama U."
Okay terus aku berfikir dan masa itu aku ikut cousin aku teman bini dia, dia main futsal.
Terus dia bagi ayat poyo lagi, " Eh, patutlah masa lalu tadi macam rasa lain je, rupanya U ada kat situ".
Terus aku terima dia, tapi break dulu lah dengan ex sebab tak nak rasa macam I ni curang. Dasar.
Aku ambik masa sebulan jugaklah untuk terima cinta dia sebabnya aku macam bersalah dengan ex aku.
Lagipun aku ambik masa yang sesuai untuk break dengan dia, aku kenalah fikir masak-masak.
Lepas sudah break barulah aku couple dengan Mizie.
30 June 2009.
Waktu aku kenal dengan dia ni dia sedang berjinak-jinak dengan motor.
Dia selalulah ride pergi PD lah, pergi Penang lah. Selalu akan call aku kalau dia kat sana. Contohnya masa dia pergi PD dengan family tak silap dia nak tenangkan fikiran.
Dia adalah lumba motor kat Sepang tapi macam sudah tak aktif teater.
Masa itu aku ni ala-ala minah rempit tau. Tak suka.
So itulah ceritanya macam mana aku couple dengan pendek tapi hitam itu.
Nantilah aku sambung story lagi. Banyak lagi tak cerita ni.

Tunggggguuuuuuuu . . .

Bye.

No comments:

Post a Comment