Tuesday, July 1, 2014

Berinai Cara Moden

Aku berinai dekat rumah sehari sebelum majlis nikah. Tak ada majlis berinai dan tak ada acara makan-makan. Apatah lagi nak buat majlis berinai kecik berinai besar. Semua tu costing, baiklah duit yang dibazir itu digunakan untuk berhoneymon, ye dak? Make up pun tak, baju pun pakai baju sedia ada.

Sebenarnya mak aku nak berinai ni dibuat pada malam makan keluarga lepas nikah tu. Tapi aku nak buat before nikah. Ada percanggahan pendapat di situ. Mak aku siap bagi contoh Cik Ta lagi, katanya dia berinai lepas nikah. Aku memang nak sebelum nikah so masa sarung cincin nanti dah ada inai. cantiklag bergambar kan, ni kosong. Last-last aku menang, dan nasib baik aku berinai sehari sebelum nikah, kalau tak mungkin sampai ke subuh tetamu tunggu aku berinai. Haha. Yelah nak buat time dinner keluarga. Lama owh lukis inai.

Memandangkan suami aku pun dah datang waktu ni, maka dia berinai sekali dengan aku. Tapi aku tak amik gambar dia sebab yang amik gambar pun adik aku. Lagipun lelaki inai basic je 3 jari tangan dan tapak tangan. Dah siap.

First step. Aku macam tak ada design inai berkenan so aku request dia buat ikut apa yang dia pandai.

Dah kering-kering sikit dah.

Siap.

Kaki. Sekejap je merahnya.

Aku tak cerewet sangat pasal inai sebabnya bertahan pun seminggu je kan, cuma kalau ada inai di tangan dan kaki bolehlah fefeling pengantin baru. Ahak.

p/s : Kami ada berbincang pasal majlis belah lelaki, patut buat ke tak. Tapi masing-masing macam rasa dah tak pengantin baru, macam dah terlambat.

Bye.




No comments:

Post a Comment