Friday, July 4, 2014

Hantaran Buatan Sendiri

Kali ni aku nak bercerita mengenai hantaran kahwin. Okay sebenarnya untuk hantaran lelaki dan perempuan kami buat di Sabah. Sebab bila dah fikir nak bawak dari KL macam tak selamat je rupa parasnya nanti. So yang untuk bagi lelaki aku upah orang buat tapi aku tak sempat ambik gambar. Ni yang untuk bagi pihak perempuan aku, aunt dan nenek aku buat.


Konon-konon nak tema hijau, tapi cari bunga tak banyak yang berkenan. Bunga ni sebenarnya agak mahal jugak sebab beli yang siap sejambak macam tu. Tak silap aku sejambak tu RM11.90 dapat discount RM10.90 sejambak. Then yg polistrene tu aku pinjam cousin aku punya. Kalau ikut harga kedai 1 keping RM8.90. 

Yang lapik polistrene tu aku beli 2 gulung. Segulung ada 4 meters boleh cukup untuk balut 4 polistrene. Then yang bebola kristal tu jual dalam satu gulung. 1 gulung ada 10meters harga RM10.90. Memandangkan aku tak ada glue gun so aku pun terpaksa beli gun dia harga RM14.90 dan glue batang dia RM3.90 ada 6 pieces. Then beli benda kecik-kecik untuk hiasan macam rama-rama. Aku memang budgetkan pembelian walaupun aku tengok nenek aku begitu teruja untuk menghabiskan duit di YTBC. Haha.



Nampak tak ada 1 bekas kosong. Bekas kosong tu patut letak cincin ni tapi masa gambar diambil cincin disimpan sebab ramai orang datang rumah. Kang cicir pulak. So simple kan hantaran aku? Budget katanya.

Bye.

2 comments: